ΝΕΑ
7 λόγοι που τα debates αποτελούν απαραίτητη επικοινωνιακή τεχνική για την τάξη μας.
Debates ή απλά παραδοσιακό speaking; Κανονικά το ερώτημα αυτό είναι ρητορικό πλέον τα debates έχουν μετατραπεί από ένα ακόμα trend, σε ένα απαραίτητο μάθημα για την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας.
Γιατί; Πάμε να δούμε μαζί μερικούς σημαντικούς λόγους.
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης: Η συζήτηση απαιτεί από τους μαθητές να αναλύουν και να αξιολογούν διαφορετικές προοπτικές και επιχειρήματα, να αξιολογούν στοιχεία, να συλλογίζονται, να σκέφτονται και να επιλέγουν απόψεις που θα ενισχύσουν την διαμόρφωση και την έκφραση της δικής τους προσωπικής άποψης. Το γεγονός αυτό από μόνο του συμβάλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης που είναι το Α και το Ω για την αποδοτική εκμάθηση της ξένης γλώσσας, καθώς και για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική επιτυχία των μαθητών.
- Ανάπτυξη κινήτρων ενασχόλησης (engagement): Οι συζητήσεις μπορεί να είναι συναρπαστικές και ελκυστικές, εμπνέοντας τους μαθητές, ώστε να παραμείνουν συγκεντρωμένοι και αφοσιωμένοι στο θέμα μου συζητείται. Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση προσδίδει μια αίσθηση σκοπού και ένα πραγματικό πλαίσιο για τη χρήση της γλώσσας. Σταδιακά αυτά τα κίνητρα οδηγούν σε πιο ουσιαστική και ενεργητική μάθηση, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε βαθύτερη κατανόηση και διατήρηση των γλωσσικών δομών και του λεξιλογίου
- Βελτιωμένες δεξιότητες επικοινωνίας: Είναι λογικό κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης που μπορεί να είναι έντονη, γεμάτη από συμμετοχή και συναισθήματα, οι μαθητές να εκτίθενται σε πολλές και συχνά ποικίλες οπτικές γωνίες και απόψεις. Καθώς οι μαθητές συναντάνε πολλές διαφορετικές γλωσσικές δομές, εκφράσεις και λεξιλόγιο, αναπτύσσουν μια πιο λεπτή κατανόηση της γλώσσας και του τρόπου χρήσης της σε διαφορετικά περιβάλλοντα, ενώ παράλληλα διδάσκονται το σεβασμό της διαφορετικής γνώμης και του πολιτισμένου διαλόγου. Μαθαίνουν να επικοινωνούν τις ιδέες τους αποτελεσματικά, πειστικά, αλλά και με διάθεση ανεκτικότητας, γεγονός που τους κάνει καλούς ομιλητές και συνομιλητές, κατακτώντας σταδιακά της πολύτιμη τέχνη της επικοινωνίας.
- Διευρυμένες γνώσεις: Οι συζητήσεις αποτελούν για τους μαθητές ένα μάθημα ζωής που βασίζεται σε ένα ευρύ φάσμα προοπτικών και ιδεών, ενισχύουν δε τις εγκυκλοπαιδικές τους γνώσεις και την κατανόησή τους σε πάρα πολλά θέματα. Συνεπώς και το γνωστικό κομμάτι ενισχύεται μέσω του debate, σε μεγάλο βαθμό.
- Ανάπτυξη της ομαδικότητας (teamwork) : Για τις συζητήσεις συχνά απαιτείται οι μαθητές να εργαστούν ομαδικά. Αυτό σημαίνει ότι διδάσκονται έτσι την αξία της συνεργατικότητας, ενώ παράλληλα εντοπίζουν και προσδιορίζουν τους ρόλους που τους ταιριάζουν καλύτερα σε μια ομάδα. (ηγέτες, οδηγοί, βοηθοί, εμπνευστές, δημιουργοί κλπ)
- Αυξημένη αυτοπεποίθηση για δημόσιο λόγο (public speaking): Η συμμετοχή σε μια συζήτηση μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να χτίσουν την αυτοπεποίθησή τους αλλά και την εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να εκφράζουν ιδέες και απόψεις τους πχ, σε ένα δημόσιο φόρουμ, ή μπροστά σε ακροατήριο.
- Ευκαιρίες για εποικοδομητική αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση (feedback): Οι συζητήσεις παρέχουν την ευκαιρία στους μαθητές να λάβουν κριτική και αξιολόγηση τόσο από τους συμμαθητές τους όσο και από τον δάσκαλο, αλλά και από τον ίδιο τους τον εαυτό. Το feedback αυτό βοηθά τους μαθητές να εντοπίσουν τομείς για βελτίωση στο δημόσιο λόγο τους, στις επικοινωνιακές τους δεξιότητες αλλά και να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, γενικότερα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους υποστηρίζουμε τα debates, όσο πιο συχνά είναι αυτά δυνατόν να οργανωθούν, εφόσον λειτουργούν υποστηρικτικά στο χτίσιμο της προφορικής δεξιότητας (speaking), μέσα στην τάξη και όχι μόνο.
Το σχολείο μας, καθώς ανήκει στην ομάδα των QLS schools, διοργανώνει συχνά debates που φέρνουν τους μαθητές μας όχι μόνο σε επαφή με άλλους μαθητές του σχολείου και της τοπικής μας κοινωνίας, αλλά και πολλών διαφορετικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα, διευρύνοντας έτσι τους ορίζοντές σκέψης, γνώσης και επικοινωνίας τους.
Για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη μέθοδο του debate είμαστε πάντα στη διάθεσή σας.
Δέσποινα Γριβάκη